Photobucket
Full House
click on the dropdown menu to navigate through this blog

♥ I'M STILL HERE ♥
Monday, February 6, 2012 ★ 11:24 AM │ (2) angels





Cerita ni bukan saya yg cipta . Saya tiru dari majalah e-pop . Halaaa , majalah yg agk laris gi-la skrng ni . Tak kan x knl kott ? Hmmm ,, err ,, ENJOY k ? Kpd sesape yg dah baca , buat-2 mcm x penah baca je . HikHik : 3. 

*Siti* 
Lakonan
TaeYoen (Girls Generation)




*TaecYeon / Justin*
Lakonan
TaecYeon (2pm)





Siti berjalan-2 di bandar Seoul sambil mendengar IPod. Masa tu Siti tengah cari lagu di IPodnya, tiba-2 Siti terlanggar seseorang di hadapannya. "Ops, Mianheii" Ujar Siti. (*Mianhei = maaf <dlm bhs Korea> .) Ujar Siti. Siti sudah berdiri di sebelah lelaki itu. Lelaki itu mengangkat mukanya yang terlindung dengan topi. Orang itu melihat Siti lama. "Gwenchaana." Ujar lelaki itu. (*Gwenchaana = Saya okay / tidak apa <dlm bhs Korea> .) Siti tersenyum lega. Lelaki itu mengucapkan selamat tinggal sebelum beredar.

Siti sedang menyiapkan assignment di bilik komputer. Siti rasa ada orang duduk di sebelahnya. Siti menoleh. "Eh awak pun kat sini?" Siti terkejut. Lelaki itu tersenyum kepada Siti. "Ya, saya pun nak siapkan assignment jugak" jawab lelaki itu. Lelaki itu memperkenalkan dirinya sebagai Justin. Sejak dari hari itu, Siti dan Justin menjadi rapat.

Satu hari, ada seorang perempuan yang bernama Huda hantar kotak kpd Siti. Kotak itu ada pisau kecil dan nota. Nota iti tertulis "Kau jangan pandai-2 nak rampas pakwe aku! Kalau kau berani jugak kau tunggu lah nasib kau macam mana!" Setiap hari Siti dapat nota itu setiap kali lepas keluar dengan Justin. Akhirnya Siti ambil keputusan untuk pindah kolej di luar negara tanpa pengetahuan Justin.

Sehari sebelum Siti berangkat ke luar negara Justin datang ke rumah Siti. "Kepada sejak kebelakangan ni awak selalu megelak dari saya?" soalan pertama yang diajukan kepada Siti setelah Justin duduk. "Mana ada. Kan biasa-2 je" Siti menafikan. Justin merenung Siti tajam. "Biasa awak cakap?! Awak tahu tak banyak kali saya call awak tapi awk tutup phone kenapa?" Siti terdiam dan merenung Justin. Siti tak nak kehilangan Justin. Tapi disebabkan ugutan tu, Siti terpaksa. "Saya minta maaf okey, saya ada sebab kenapa saya buat macam ni..." Siti tahan air mata. Justin mahu menghampiri Siti untuk memujuk Siti. Justin nak cakap sesuatu tetapi Siti terlebih dahulu bercakap. "Saya tak nak kita putus, tapi kalau awak sayang saya awak kena tunggu saya selama setahun. Tu pun klu awak syg saya, tapi kalau awak rasa nak cari pengganti saya, tak pe la. Suka hati awak la. Saya nak awak keluar dari sini!". Ujar Siti dalam suara mendatar. Justin terkebil-kebil memandang Siti. Akhirnya Justin mengalah keluar dari rumah Siti setelah beberapa kali dihalau. Siti menutup pintu. Siti menangis tersandar dipintu sebab buat Justin macam tu. "Mianheii Justin!". Ujar Siti dalam tangisan.

Setahun kemudian.......

Siti sibuk membelek-belek kertas kerja di tangannya sambil berjalan menuju ke lif. Di belakang Siti ada orang tapi Siti tak toleh. Bila pintu lif terbuka Siti dan orang itu masuk. Siti masih lagi belek kertas di tangannya. Siti tidak hiraukan orang di sebelahnya sebab lepas ni Siti ada mesyuarat. "Busy sangat ke?" tanya orang di sebelahnya. Siti berhenti membelek kertas kerjanya. Macam kenal je suara ni. Siti angkat muka dan menoleh ke arah orang itu. "Kyaaaa !!!" jerit Siti. Kertas ditangan dan beg terlepas dari tangannya. Pintu lif terbuka tapi Justin tutup semula. Justin ulang perkara yang sama beberapa kali walaupun ada orang lain nak masuk. "Terkejut??" tanya Justin. "Aigooo~ macam mana pulak kita boleh jumpa kat sini?" Siti mencebikkan mulutnya sambil mengutip kertas di lantai, Justin tolong. "Awak kerja kat sini?" tanya Justin. "Ha'ah! Awak buat apa kat sini?" tanya Siti. "Siapa bos awak?" tanya Justin. "TaecYeon." jawab Siti pendek. "Bagus2! Lepas ni awak kena ikut semua ckp saya." Justin kenyit mata. "Asal plakk? Awk bukan bos saya!" Siti buat muka. "Awak lupa ke? Kan nama Korea saya TaecYeon? Justin tu nama glamour saya je". Justin ketawa. "Dah tahu tanya lagi siapa bos saya. Sepak karangg! Smpai bila awak nak main lif ni? Macam budak kecik je!" Siti memarahi Justin.

Pintu lif terbuka. Justin tarik tangan Siti keluar dari lif. "Awak nak bawa saya kemana? Lepas ni saya ada meeting laa!" Siti mahu tarik tangannya dari pegangan Justin tapi Justin pegang tangan Siti kuat. Justin tersenyum dan diam. Justin dan Siti sampai di sebuah restoran mewah. Justin pesan banyak makanan. "Sape yang nak makan banyak-2 macam ni?" Siti tengok hidangan dihadapanya. "Awak dengan saya lah! Mana ada orang lain kat sini." Justin sudah menyuap makanan ke mulutnya. "Awak pergi mana? Selama ni penat saya cari awak tau?!" Tanya Justin. "Awak carik saya ke? Terima kasih... Saya pergi jalan-2 cari pakwe." Jawak Siti selamba. "Dah jumpa belum?" tanya Justin. '' Belum lagi. Kat Australia tu semua x memenuhi citarasa saya..." "HAH! saya tahu citarasa awak ada kat saya kan?" Justin senyum. "Perasann..!" Siti jelir lidah. "Awak tak cari mana-2 pompuan ke?" tanya Siti. "Eh!! Dah la saya sorang-2 kat sini sejak awak tinggalkan saya hari tu. Saya dapat sorang pompuan ni. CUN gilerr tapi die daH ada pakwe melepas saya..." Justin buat muka sedih. Siti baling secebis salad ke arah Justin."Ish! Nak kena kan saya balik lah tu.." Siti buat muka. Justin senyum tengok muka masam Siti. "Jangan la buat muka macam tu! Sumpah saya tak cari perempuan lain! Saya cuma ada awak je. Siapa suruh awak mulu dulu? Saya pun ikutlah." Justin tengok Siti tepat. "Tau takut! Kenapa awak boleh suka saya sampai sekarang? Kan saya dah sakitkan hati awak ?" Siti hampir-2 menangis. "Mula-2 saya tak dapat terima kenyataan jugak! Sebab awak buat macam tu kat saya. Lepas tu saya dapat tau ada orang aniaya awak. Orang tu jugak suka kat saya secara senyap-2. MaklumlaH, saya handsome sangat, tapi saya tak suka dia, saya suka awak je." Ujar Justin sambil tersenyum-senyum. "Handsome la sangat~~" Siti mencebik. "Lepas ni jangan tinggalkan saya ok? Saya macam orang gila bila awak tak de kat sisi saya!!" Justin merayu. "Kalau saya nak pergi jugak?" Siti menduga. "Kita kahwin. Pas tu awak tak leh gi mana-2!" "Don't worry, saya tak kan pergi mana-2 dan saya duduk sini je. Tapi kalau saya tau awak ada perempuan lain. Siap awakk !!!!" Ugut Siti. "Sejak bila awak pandai ugut-2 ni?" Justin senyum. "Sejak sekaramg". Siti menjeling. "Sayang saya rupanya.." Justin senyum lagi. "Sayanglah kalau saya tak sayang nak buat apa saya ugut awak.." muka Siti merah. Justin dan Siti tersenyum bahagia.

-THE END-







<Maaf atas segala kesilapan ejaan atau ape jua kesalahan. Mianheiiyo~~>

Labels:


Photobucket
OLDER POST | NEWER POST
SAMIDA
meet the big beauty boss

Hye,Hye,Hye. ehem. Blog ni actually ade tiga boss. Boss? haha. *Sukati la hoih. Satu : Amirah Huda, dia nie yang selalu update blog. Dia cantikk. *huahua Dua : Paudziah Aida,dia lovely. Tiga : Nur Sabrina, dia... brutal *haha dia...(saya tak tau nak descripe diri saya lohh)! Why we choose GengTamanDamai as this website name ? 1. Dah takde idea lain mungkin.. 2. Taman Damai ni nama taman perumahan kitorang, tapi sekarang huda je kat taman tu. Sabrina and Aida dah pindah dah.SobSob. walaubagaimanapun yang terjadi, kitorang still BestFriend sampai sekarang. Kitorang sekepala ! Gambar kat tepi tu (nampak tak)? Tu Bias kami. Tahu apa itu bias? Taktau kalau,sila tanya saudara mara terdekat yang minat k-pop ekk. Tu Park Ki Woong! Tu kitorang punyehh*muehehe.Hah! Meet us in twitter, do follow kami #TeamFollowBack HudaAidaSabina. Papai~
Tagboard
leave your message here and i'll pay you a visit later

Links & Contacts
Nak Exchange links? Boleh mention dekat chatbox okey, no probb~


Sabrina Next?

Layout (c) sweet.m!sery
Re-edited by nurul ain
Icons from reviviscent
Resources: sea shells
♥ I'M STILL HERE ♥
Monday, February 6, 2012 ★ 11:24 AM │ (2) angels





Cerita ni bukan saya yg cipta . Saya tiru dari majalah e-pop . Halaaa , majalah yg agk laris gi-la skrng ni . Tak kan x knl kott ? Hmmm ,, err ,, ENJOY k ? Kpd sesape yg dah baca , buat-2 mcm x penah baca je . HikHik : 3. 

*Siti* 
Lakonan
TaeYoen (Girls Generation)




*TaecYeon / Justin*
Lakonan
TaecYeon (2pm)





Siti berjalan-2 di bandar Seoul sambil mendengar IPod. Masa tu Siti tengah cari lagu di IPodnya, tiba-2 Siti terlanggar seseorang di hadapannya. "Ops, Mianheii" Ujar Siti. (*Mianhei = maaf <dlm bhs Korea> .) Ujar Siti. Siti sudah berdiri di sebelah lelaki itu. Lelaki itu mengangkat mukanya yang terlindung dengan topi. Orang itu melihat Siti lama. "Gwenchaana." Ujar lelaki itu. (*Gwenchaana = Saya okay / tidak apa <dlm bhs Korea> .) Siti tersenyum lega. Lelaki itu mengucapkan selamat tinggal sebelum beredar.

Siti sedang menyiapkan assignment di bilik komputer. Siti rasa ada orang duduk di sebelahnya. Siti menoleh. "Eh awak pun kat sini?" Siti terkejut. Lelaki itu tersenyum kepada Siti. "Ya, saya pun nak siapkan assignment jugak" jawab lelaki itu. Lelaki itu memperkenalkan dirinya sebagai Justin. Sejak dari hari itu, Siti dan Justin menjadi rapat.

Satu hari, ada seorang perempuan yang bernama Huda hantar kotak kpd Siti. Kotak itu ada pisau kecil dan nota. Nota iti tertulis "Kau jangan pandai-2 nak rampas pakwe aku! Kalau kau berani jugak kau tunggu lah nasib kau macam mana!" Setiap hari Siti dapat nota itu setiap kali lepas keluar dengan Justin. Akhirnya Siti ambil keputusan untuk pindah kolej di luar negara tanpa pengetahuan Justin.

Sehari sebelum Siti berangkat ke luar negara Justin datang ke rumah Siti. "Kepada sejak kebelakangan ni awak selalu megelak dari saya?" soalan pertama yang diajukan kepada Siti setelah Justin duduk. "Mana ada. Kan biasa-2 je" Siti menafikan. Justin merenung Siti tajam. "Biasa awak cakap?! Awak tahu tak banyak kali saya call awak tapi awk tutup phone kenapa?" Siti terdiam dan merenung Justin. Siti tak nak kehilangan Justin. Tapi disebabkan ugutan tu, Siti terpaksa. "Saya minta maaf okey, saya ada sebab kenapa saya buat macam ni..." Siti tahan air mata. Justin mahu menghampiri Siti untuk memujuk Siti. Justin nak cakap sesuatu tetapi Siti terlebih dahulu bercakap. "Saya tak nak kita putus, tapi kalau awak sayang saya awak kena tunggu saya selama setahun. Tu pun klu awak syg saya, tapi kalau awak rasa nak cari pengganti saya, tak pe la. Suka hati awak la. Saya nak awak keluar dari sini!". Ujar Siti dalam suara mendatar. Justin terkebil-kebil memandang Siti. Akhirnya Justin mengalah keluar dari rumah Siti setelah beberapa kali dihalau. Siti menutup pintu. Siti menangis tersandar dipintu sebab buat Justin macam tu. "Mianheii Justin!". Ujar Siti dalam tangisan.

Setahun kemudian.......

Siti sibuk membelek-belek kertas kerja di tangannya sambil berjalan menuju ke lif. Di belakang Siti ada orang tapi Siti tak toleh. Bila pintu lif terbuka Siti dan orang itu masuk. Siti masih lagi belek kertas di tangannya. Siti tidak hiraukan orang di sebelahnya sebab lepas ni Siti ada mesyuarat. "Busy sangat ke?" tanya orang di sebelahnya. Siti berhenti membelek kertas kerjanya. Macam kenal je suara ni. Siti angkat muka dan menoleh ke arah orang itu. "Kyaaaa !!!" jerit Siti. Kertas ditangan dan beg terlepas dari tangannya. Pintu lif terbuka tapi Justin tutup semula. Justin ulang perkara yang sama beberapa kali walaupun ada orang lain nak masuk. "Terkejut??" tanya Justin. "Aigooo~ macam mana pulak kita boleh jumpa kat sini?" Siti mencebikkan mulutnya sambil mengutip kertas di lantai, Justin tolong. "Awak kerja kat sini?" tanya Justin. "Ha'ah! Awak buat apa kat sini?" tanya Siti. "Siapa bos awak?" tanya Justin. "TaecYeon." jawab Siti pendek. "Bagus2! Lepas ni awak kena ikut semua ckp saya." Justin kenyit mata. "Asal plakk? Awk bukan bos saya!" Siti buat muka. "Awak lupa ke? Kan nama Korea saya TaecYeon? Justin tu nama glamour saya je". Justin ketawa. "Dah tahu tanya lagi siapa bos saya. Sepak karangg! Smpai bila awak nak main lif ni? Macam budak kecik je!" Siti memarahi Justin.

Pintu lif terbuka. Justin tarik tangan Siti keluar dari lif. "Awak nak bawa saya kemana? Lepas ni saya ada meeting laa!" Siti mahu tarik tangannya dari pegangan Justin tapi Justin pegang tangan Siti kuat. Justin tersenyum dan diam. Justin dan Siti sampai di sebuah restoran mewah. Justin pesan banyak makanan. "Sape yang nak makan banyak-2 macam ni?" Siti tengok hidangan dihadapanya. "Awak dengan saya lah! Mana ada orang lain kat sini." Justin sudah menyuap makanan ke mulutnya. "Awak pergi mana? Selama ni penat saya cari awak tau?!" Tanya Justin. "Awak carik saya ke? Terima kasih... Saya pergi jalan-2 cari pakwe." Jawak Siti selamba. "Dah jumpa belum?" tanya Justin. '' Belum lagi. Kat Australia tu semua x memenuhi citarasa saya..." "HAH! saya tahu citarasa awak ada kat saya kan?" Justin senyum. "Perasann..!" Siti jelir lidah. "Awak tak cari mana-2 pompuan ke?" tanya Siti. "Eh!! Dah la saya sorang-2 kat sini sejak awak tinggalkan saya hari tu. Saya dapat sorang pompuan ni. CUN gilerr tapi die daH ada pakwe melepas saya..." Justin buat muka sedih. Siti baling secebis salad ke arah Justin."Ish! Nak kena kan saya balik lah tu.." Siti buat muka. Justin senyum tengok muka masam Siti. "Jangan la buat muka macam tu! Sumpah saya tak cari perempuan lain! Saya cuma ada awak je. Siapa suruh awak mulu dulu? Saya pun ikutlah." Justin tengok Siti tepat. "Tau takut! Kenapa awak boleh suka saya sampai sekarang? Kan saya dah sakitkan hati awak ?" Siti hampir-2 menangis. "Mula-2 saya tak dapat terima kenyataan jugak! Sebab awak buat macam tu kat saya. Lepas tu saya dapat tau ada orang aniaya awak. Orang tu jugak suka kat saya secara senyap-2. MaklumlaH, saya handsome sangat, tapi saya tak suka dia, saya suka awak je." Ujar Justin sambil tersenyum-senyum. "Handsome la sangat~~" Siti mencebik. "Lepas ni jangan tinggalkan saya ok? Saya macam orang gila bila awak tak de kat sisi saya!!" Justin merayu. "Kalau saya nak pergi jugak?" Siti menduga. "Kita kahwin. Pas tu awak tak leh gi mana-2!" "Don't worry, saya tak kan pergi mana-2 dan saya duduk sini je. Tapi kalau saya tau awak ada perempuan lain. Siap awakk !!!!" Ugut Siti. "Sejak bila awak pandai ugut-2 ni?" Justin senyum. "Sejak sekaramg". Siti menjeling. "Sayang saya rupanya.." Justin senyum lagi. "Sayanglah kalau saya tak sayang nak buat apa saya ugut awak.." muka Siti merah. Justin dan Siti tersenyum bahagia.

-THE END-







<Maaf atas segala kesilapan ejaan atau ape jua kesalahan. Mianheiiyo~~>

Labels:


Photobucket
OLDER POST | NEWER POST